Wyswietlanie informacji o błedach. W przypadku, gdy falownik zostanie awaryjnie zatrzymany, wyswietlana jest informacja o ewentualnej przyczynie błedu. W trybie monitorowania informacje o błedach sa zapamietywane. |
|
Kod błędu | Opis |
0C1 | Przeciążenie prądowe podczas przyspieszania. |
0C2 | Przeciążenie prądowe podczas zwalniania. |
0C3 | Przeciążenie prądowe podczas pracy ze stała prędkością. |
0CA | Przeciążenie prądowe podczas startu spowodowane uszkodzeniem silnika. |
0CL | Przeciążenie prądowe podczas startu spowodowane przeciażeniem silnika. |
0P1 | Przeciążenie napięciowe podczas przyspieszania. |
0P2 | Przeciążenie napięciowe podczas zwalniania. |
0P3 | Przeciążenie napięciowe podczas pracy ze stała prędkością. |
0L1 | Przeciążenie falownika. |
0L2 | Przeciążenie silnika. |
EPH0 | Błąd fazy wyjściowej |
EPH1 | Błąd fazy wejściowej |
0H2 | Zewnętrzne zabezpieczenie termiczne |
0t | Przekroczenie momentu obrotowego |
0Lr | Przeciążenie rezystora hamowania dynamicznego. |
0H | Przegrzanie. |
UP1 | Za niskie napięcie w obwodzie głównym. |
UC | Zbyt mały prąd wyjściowy. |
EF2 | Zwarcie do ziemi. |
E | Zatrzymanie awaryjne. |
Err2 | Błąd pamięci RAM. |
Err3 | Błąd pamięci ROM |
Err4 | Błąd mikroprocesora. |
Err5 | Błąd transmisji danych. |
EtYP | Błąd typu falownika. |
EEP1 | Błąd pamięci EEPROM |
Etn | Błąd autotuningu. |
nErr | Brak błędu |
Problem | Rozwiązanie |
Silnik obraca się w przeciwnym kierunku |
• Zamień fazy na zaciskach wyjściowych U, V i W. • Zmień funkcje zacisków, do których doprowadzone są sygnały zmiany kierunku obrotów (w prawo i w lewo) z urządzenia zewnętrznego (patrz punkt 6.3). |
Silnik się obraca, lecz prędkość zmienia się w nienaturalny sposób |
• Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika. • Aktywna funkcja miękkiego utyku. Wyłącz funkcje miękkiego utyku (patrz punkt 5.14). • Maksymalna częstotliwość FK i górna granica częstotliwości UL maja zbyt małe nastawy. Zwiększ nastawy FK i UL. • Sygnał nastawy częstotliwości jest zbyt mały. Sprawdź sygnał nastawy częstotliwości, układ, połączenia itp. • Sprawdź charakterystyki nastaw (nastawy punktu 1 i 2) sygnałów zadawania częstotliwości (patrz punkt 6.5). • Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź czy działa funkcja zabezpieczająca przed utykiem, gdyż forsowanie momentu obrotowego jest zbyt duże. Ustaw odpowiednio forsowanie momentu rozruchowego VB oraz czas przyspieszania ACC. (patrz punkty 5.12 i 5.1) |
Silnik nie przyspiesza lub nie zwalnia spokojnie | • Czas przyspieszania (ACC) lub czas zwalniania (dEC) ma ustawiona za mała wartość. Zwiększ czas przyspieszania (ACC) lub czas zwalniania (dEC) |
Silnik pobiera zbyt duy prąd. |
• Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika. • Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź, czy forsowanie momentu obrotowego nie jest zbyt duże (punkt 5.13). |
Obroty silnika są większe lub mniejsze od nastawionych |
• Silnik ma nieprawidłowe napięcie znamionowe. Dobierz silnik z odpowiednim napięciem znamionowym. • Napięcie na zaciskach silnika jest zbyt niskie. Sprawdź nastawę parametru F306 (napięcie dla częstotliwości podstawowej) (patrz punkt 6.12.6). Wymień przewody łączące falownik silnikiem na przewody o większym przekroju • Błędnie dobrana przekładnia. Dobierz przekładnie poprawnie. • Błędnie nastawiona częstotliwość wyjściowa. Ustaw częstotliwość poprawnie. • Ustaw częstotliwość podstawowa (patrz punkt 5.11) |
Nie można zmieniać nastaw parametrów | • Jeżeli wartość parametru F700 (zabronienie zmiany nastaw parametrów) jest ustawiona na 1 (zabronienie), to nastawę należy zmienić na 0 (pozwolenie). |
Jeżeli zapomniałeś, które parametry zostały zresetowane | • Można wyszukać wszystkie zresetowane parametry i zmienić ich nastawy (patrz punkt 4.1.3) |
Jeżeli chcesz przywrócić wszystkim parametrom ich standardowe nastawy fabryczne | • Można przywrócić wszystkim parametrom ich standardowe nastawy fabryczne (patrz punkt 4.1.5) |