Forum falowników

 www.falowniki.info

I. Silnik pozostaje zatrzymany
(1) Sprawdzenie głównego obwodu
• Sprawdzenie czy przyłożone jest zasilanie o odpowiednim napięciu (wyświetlacz programatora działa).
• Sprawdzenie czy silnik jest prawidłowo przyłączony.
(2) Sprawdzenie sygnałów wejściowych
• Sprawdzenie czy doprowadzony jest sygnał startu.
• Sprawdzenie czy nie są jednocześnie załączone sygnały prawych i lewych obrotów.
• Sprawdzenie czy zadawana częstotliwość nie jest zerowa.
• Sprawdzenie czy sygnał AU jest włączony, gdy częstotliwość zadawana jest przez 4 do 20mA.
• Sprawdzenie czy sygnał zatrzymania wyjścia (MRS) lub resetu (RES) nie są włączone.
(3) Sprawdzenie ustawień parametrów
• Sprawdzenie czy nie jest wybrana blokada lewych obrotów (Pr 78).
• Sprawdzenie czy ustawienie trybu pracy (Pr 79) jest właściwe.
• Sprawdzenie czy prawidłowe są ustawienia wzmocnienia i przesunięcia (Pr 902 do Pr 905).
• Sprawdzenie czy częstotliwość startowa (Pr 13) nie jest większa niz częstotliwość robocza.
• Sprawdzenie czy ustawienia różnych funkcji działania i obsługi (np. pracy wielobiegowej), szczególnie maksymalna częstotliwość (Pr 1), nie są zerowe.
• Sprawdzenie czy parametr ustawień producenta Pr 146 = 1.
(4) Sprawdzenie obciążenia
• Sprawdzenie czy obciążenie nie jest zbyt ciężkie.
• Sprawdzenie czy wał silnika nie jest zablokowany.
(5) Inne
• Sprawdzenie czy lampka ALARM jest wyłączona.
• Sprawdzenie czy wyświetlacz programatora nie pokazuje błędu (np. E.OC1).
• Sprawdzenie czy ustawienie Pr 15 "częstotliwość ruchów ręcznych" nie jest niższe niz wartość Pr 13 „częstotliwość startowa".

II. Silnik obraca się w przeciwnym kierunku
• Sprawdzenie czy kolejność faz zacisków wyjściowych (U, V, W) jest prawidłowa.
• Sprawdzenie czy sygnały startu (prawych obrotów, lewych obrotów) są połączone prawidłowo.

III. Rzeczywista prędkość znacznie różni się od nastawionej
• Sprawdzenie czy sygnał zadający częstotliwość jest prawidłowy (pomiar poziomu sygnału).
• Sprawdzenie czy następujące parametry są ustawione właściwie (Pr 1, Pr 2, Pr 38, Pr 39, Pr 245, Pr 902 do Pr 905, Pr 19).
• Sprawdzenie czy kable z sygnałami wejściowymi nie są narażone na zakłócenia (zalecane jest użycie ekranowanych kabli)
• Sprawdzenie czy obciążenie nie jest zbyt duze.

IV. Przyspieszanie / zwalnianie nie jest gładkie
• Sprawdzenie czy ustawienia czasów przyspieszania i zwalniania nie są za krótkie.
• Sprawdzenie czy obciążenie nie jest zbyt duze.
• Sprawdzenie czy ustawienie zwiększenia momentu nie jest tak duże, że może zadziałać funkcja ochrony przed utykiem.

V. Prąd silnika jest wysoki
• Sprawdzenie czy obciążenie nie jest zbyt duze.
• Sprawdzenie czy ustawienie zwiększenia momentu nie jest za duze.

VI. Prędkość nie zwiększa się
• Sprawdzenie czy ustawienie maksymalnej częstotliwości jest właściwe.
• Sprawdzenie czy obciążenie nie jest zbyt duże. (W mieszalnikach, itp. obciążenie może wzrosnąć zimą.)
• Sprawdzenie czy ustawienie zwiększenia momentu nie jest tak duze, ze może zadziałać funkcja ochrony przed utykiem.
• Sprawdzenie czy rezystor hamujący nie jest przypadkowo połączony do zacisków + - P1.

VII Prędkość zmienia się w trakcie pracy
Jeśli wybrana jest kompensacja poślizgu, częstotliwość wyjściowa waha się wraz ze zmianami obciążenia pomiędzy 0 i 2Hz. Jest to normalne działanie, a nie awaria.
(1) Inspekcja obciążenia
• Sprawdzenie czy obciążenie nie jest zmienne.
(2) Inspekcja sygnału wejściowego
• Sprawdzenie czy sygnał zadający częstotliwość nie podlega zmianom.
• Sprawdzenie czy sygnał zadający częstotliwość nie jest narażony na zakłócenia.
(3) Inne
• Sprawdzenie czy ustawienie mocy silnika (Pr 80) jest właściwe w stosunku do mocy przetwornicy; dla sterowania wektorem strumienia magnetycznego ogólnego przeznaczenia.
• Sprawdzenie czy przy sterowaniu wektorem strumienia magnetycznego ogólnego przeznaczenia długość przewodów mieści się w 30m.
• Sprawdzenie czy długość przewodów jest właściwa dla sterowania V/f.

VIII. Tryb pracy nie jest odpowiednio zmieniany
Jeśli tryb pracy nie jest poprawnie zmieniany, należy sprawdzić poniższe punkty:
1. Zewnętrznym sygnałem wejściowym.... Sprawdzenie czy sygnał STF lub STR jest wyłączony.
Jeśli jest załączony, nie można zmienić trybu pracy.
2. Ustawieniem parametru ..Sprawdzenie ustawienia Pr 79.
Jeśli ustawienie Pr 79 "wybór trybu pracy" wynosi "0", włączenie zasilania spowoduje przejście przetwornicy do zewnętrznego trybu pracy. Przez naciśnięcie trzy razy przycisku "Qpe, tryb pracy jest zmieniany na tryb PU. Dla innych ustawień (1 do 8), tryb pracy jest ograniczony do ustawienia. (Szczegóły Pr 79 - patrz strona 105.)

IX Wyświetlacz programatora nie działa
• Upewnienie się, że programator jest pewnie połączony z przetwornicą.

X. Lampka POWER nie świeci się
• Upewnienie się, że instalacja i połączenia są właściwe.

XI. Nie można wpisywać parametrów
• Upewnienie się, że przetwornica nie pracuje (sygnały STF lub STR nie są załączone).
• Upewnienie się, że przycisk [SET] (przycisk [WRITE]) został naciśnięty przez co najmniej 1,5s.
• Upewnienie się, że wartość wpisywanego parametru nie jest poza zakresem ustawiania.
• Upewnienie się, że przy wpisywaniu parametru nie jest wybrany zewnętrzny tryb pracy.
• Sprawdzenie Pr 77 "blokada wpisu parametrów".
 


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl