Falowniki Apator Control serii AMD-B to zaawansowany technologicznie wektorowy napęd AC z wbudowanym regulatorem PID, posiadający funkcję sterowania do 4 pomp (wentylatorów). Umożliwia on precyzyjną regulację prędkości w otwartej bądź zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego , natomiast jego zdolność przeciążeniowa w ciągu 60s wynosi 150% prądu znamionowego. Zaletą produktu jest automatyczna kompensacja momentu i poślizgu, cicha praca oraz wysoka sprawność (>93%). Przemiennik posiada:
* czytelne, funkcjonalne pogrupowane menu programowania (modyfikacja nastaw chroniona hasłem),
* estetyczną, ergonomiczną i trwałą obudowę o stopniu ochrony IP-21.
Produkt posiada certyfikat europejski CE - spełnia wymagania norm europejskich i polskich pod względem kompatybilności elektromagnetycznej (łącznie z opcjonalnym filtrem RFI).
AMD-B to uniwersalny przemiennik wysokiej jakości z 2 letnią gwarancją od daty zakupu oraz wsparciem użytkownika w programowaniu (centra serwisowe Apator Control).
Cechy charakterystyczne
1. Zadawanie prędkości z listwy zdalnego sterowania, z cyfrowego panelu sterującego lub poprzez interfejs szeregowy RS 485.
2. Panel sterowania z wyświetlaczem LED.
3. Wybór trybu hamowania:
* hamowanie stromościowe
* hamowanie dynamiczne (z czoperem)
* hamowanie wybiegiem
* hamowanie prądem stałym.
4. Możliwość kształtowania krzywej U/f.
5. Nastawa dwóch zestawów czasów hamowania i rozbiegu.
6. Nastawa do 7 różnych charakterystyk hamowania i rozbiegu (typu S).
7. Nastawa częstotliwości ustawczej (JOG).
8. Możliwość zaprogramowania do 16 prędkości dla pracy wielobiegowej.
9. Programowanie wejść listwy zdalnego sterowania.
10. Możliwość podłączenia analogowego miernika częstotliwości (prądu).
11. Programowalne wyjścia sygnalizacyjne:
* 2 wielofunkcyjne wyjścia przekaźnikowe
* 1 wielofunkcyjne wyjście typu otwarty kolektor.
12. Kompensacja momentu.
13. Kompensacja polizgu.
14. 3 częstotliwości eliminacji z programowaną szerokością pasma.
15. Wybór częstotliwości nośnej do 15kHz.
16. Automatyczny restart po stanie awaryjnym.
17. Rejestrowanie 4 kolejnych stanów awaryjnych.
18. Ochrona przed chwilowym zanikiem napięcia zasilania.
19. Ochrona silnika przed:
* utknięciem wskutek przepięcia
* utknięciem wskutek przetężenia w czasie rozbiegu i w czasie pracy
* przeciążeniem i przegrzaniem.
20. Interfejs szeregowy MODBUS, łącze w standardzie RS-485.
21. Praca w trybie PLC.