Ostrzeżenie |
Przyczyna |
Co należy zrobić |
Al < MIN FUNC (programowalna Funkcja Błędu 30.01) |
Analogowy sygnał sterowania jest poniżej dopuszczalnej wartości minimalnej. Może to być spowodowane przez nieprawidłowy poziom sygnału albo przez defekt okablowania sterującego. |
Sprawdzić czy jest prawidłowy poziom analogowych sygnałów sterujących. Sprawdzić okablowanie sterujące. Sprawdzić parametry Funkcji Błędu Al < MIN FUNC. |
PANEL LOSS (programowalna Funkcja Błędu 30.02) |
Zanik komunikacji z Panelem Sterowania wybranym jako aktywne źródło sterowania. |
Sprawdzić, czy Panel Sterowania jest przyłączony do właściwego złącza. Wymienić Panel Sterowania w jego platformie montażowej. Sprawdzić parametry Funkcji Błędu PANEL LOSS. |
MOTOR TEMP (programowalna Funkcja Błędu 30.04 ... 30.10) |
Temperatura silnika jest zbyt wysoka (lub wydaje siębyć zbyt wysoka). Może to być spowodowane przez nadmierne obciążenie, niewystarczającą moc silnika, niewystarczające chłodzenie, albo wprowadzenie niewłaściwych danyc|i wejściowych. |
Sprawdzić dane znamionowe silnika, obciążenie i chłodzenie. Sprawdzić dane wejściowe. Sprawdzić parametry Funkcji Błędu MOTOR TEMP. |
THERMISTOR (programowalna Funkcja Błędu 30.04 ... 30.05) |
Wybrany tryb zabezpieczenia silnika jako THERMISTOR i temperatura silnika zbyt wysoka. |
Sprawdzić dane znamionowe silnika i obciążenie. Sprawdzić dane wejściowe. Sprawdzić połączenia termistora z wejściem cyfrowym DI6 płyty NIOC. |
MOTOR STALL (programowalna Funkcja Błędu 30.10) |
Silnik pracuje w pobliżu obszaru utyku. Może to być spowodowane przez nadmierne obciążenie lub niewystarczającą moc silnika. |
Sprawdzić obciążenie silnika i dane znamionowe ACS 600. Sprawdzić parametry Funkcji Błędu MOTOR STALL. |
COMM MODULE (programowalna Funkcja Błędu) |
Zanik cyklicznej komunikacji pomiędzy ACS 600 a mogistralą/sterównikiem nadrzędnym ACS 600. Niniejsza funkcja błędu występuje przy sterowaniu zdalnym przy sterowaniu z modułu komunikacji. |
Sprawdzić stan modułu komunikacji. Patrz Załącznik C - Sterowanie poprzez magistralę komunikacyjną lub odpowiednią instrukcję obsługi adaptera magistrali komunikacyjnej. Sprawdzić nastawy parametrów grupy 51. Sprawdzić połączenia łącza światłowodowego pomiędzy kanałem 0 płyty AMC a modułem komunikacji. Sprawdzić połączenia pomiędzy systemem sterowania a modułem adaptera. Sprawdzić, czy sterownik nadrzędny magistrali nie komunikuje się w danym momencie lub nie jest właśnie konfigurowany. |
UNDERLOAD (programowalna Funkcja Błędu 30.13) |
Obciążenie silnika jest zbyt niskie. Może to być spowodowane przez mechanizm zwalniający w napędzanej maszynie. |
Sprawdzić pod kątem występowania problemu w urządzeniu napędzanym. Sprawdzić parametry Funkcji Błędu UNDERLOAD. |
ENCODER ERR |
Awaha komunikacji pomiędzy tachoimpulsatorem i modułem NTAC lub pomiędzy modułem NTAC i ACS 600. |
Sprawdzić tachoimpulsator i jego okablowanie, moduł NTAC oraz ustawienia w grupie parametrów 50 i połączenia światłowodowe na kanale CH1 modułu NTAC. |
ID N CHANGED |
Zosta! zmieniony numer identyfikacyjny napędu z wartości w Trybie Wyboru Napędu (zmiana nie jest widoczna na wyświetlaczu). |
Aby zmienić na powrót numer identyfikacyjny napędu na należy wejść znowu w Tryb Wyboru Napędu przez wciśnięcie klawisza DRIVE. Wcisnąć klawisz ENTER. Ustawić numer identyfikacyjny napędu na . Wcisnąć klawisz ENTER. |
MACRO CHANGE |
Makroaplikacja jest w trakcie odtwarzania lub zapisywania. |
Należy poczekać. |
ID MAGN REG |
Wymagana jest identyfikacja silnika. Ostrzeżenie to należy do normalnej procedury rozruchu. Napęd oczekuje od użytkownika wybrania jak ma byc wykonywana identyfikacja silnika: przez magnesowanie identyfikacyjne czy też przez bieg identyfikacyjny. |
Aby rozpocząć magnesowanie identyfikacyjne: wcisnąć klawisz Start. Aby rozpocząć procedurę biegu identyfikacyjnego: należy wybrać typ biegu identyfikacyjnego (patrz parametr 99.10 MOTOR ID RUN). |
ID MAGN |
Jest wykonywane magnesowanie identyfikacyjne. Ostrzeżenie to należy do normalnej procedury rozruchu. |
Poczekać dopóki napęd nie poda komunikatu, że została zakończona identyfikacja silnika. |
ID DONE |
ACS 600 wykonał magnesowanie identyfikacyjne i jest gotowy do pracy. Ostrzeżenie to należy do normalnej procedury rozruchu. |
Kontynuować pracę napędu. |
ID RUN SEL |
Wybrano bieg identyfikacyjny silnika i napęd jest gotów do jego przeprowadzenia. Ostrzeżenie to należy do normalnej procedury biegu identyfikacyjnego. |
Wcisnąć klawisz Start aby rozpocząć bieg identyfikacyjny. |
MOTOR STARTS |
Rozpoczyna się bieg identyfikacyjny silnika. Ostrzeżenie to należy do normalnej procedury biegu identyfikacyjnego. |
Poczekać aż napęd poda komunikat o zakończeniu biegu identyfikacyjnego. |
ID RUNNING |
Jest wykonywany bieg identyfikacyjny silnika. |
Poczekać aż napęd poda komunikat o zakończeniu biegu identyfikacyjnego. |
ID RUN DONE |
ACS 600 wykonał bieg identyfikacyjny i jest gotowy do pracy. Ostrzeżenie to należy do normalnej procedury biegu identyfikacyjnego. |
Kontynuować pracę napędu. |
SLEEP MODE PFC> |
Uaktywniona została funkcja uśpienia. |
Patrz opis parametrów 81.06 SLEEP DELAY (ZWŁOKA UŚPIENIA) i 81.07 SLEEP LEVEL (POZIOM UŚPIENIA). |
AUTOCHANGE PFC) |
Przeprowadzana jest funkcja Autochange. |
Patrz opis parametrów 81.18 AUTOCHANGE INTERN/AL i 81.19 AUTOCHANGE LEVEL. |
WRITE ACCESS DENIED PARAMETER SETTING NOT POSSIBLE |
Pewne parametry nie mogą być zmieniane podczas biegu silnika. Jeżeli podejmowane są próby zmiany jednego z nich, wprowadzane nowe ustawienia nie są akceptowane i pojawia się ostrzeżenie. Jest aktywna blokada parametrów. |
Zatrzymać silnik i zmienić wartość danego parametru. Zdjąć blokadę parametrów (patrz parametr 16.02 PARAMETER LOCK). |
DOWNLOAD FAILED |
Awaria funkcji panelu . Nie zostały skopiowane żadne dane z Panelu do przemiennika ACS. |
Spróbować ponownie - mogły wystąpić przejściowe zakłócenia na łączu. Jeżeli i tym razem bez powodzenia, skontaktować się z przedstawicielem ABB. |
UPLOAD FAILED |
Awaria funkcji panelu . Nie zostały skopiowane żadne dane z przemiennika ACS do Panelu. |
Spróbować ponownie - mogły wystąpić przejściowe zakłócenia na łączu. Jeżeli i tym razem bez powodzenia, skontaktować się z przedstawicielem ABB. |
NOT UPLOADED DOWNLOADING NOT POSSIBLE |
Nie została wykonana żadna funkcja . |
Wykonać funkcję przed przystąpieniem do realizacji funkcji - patrz Rozdział 2- Wstęp do programowania ACS 600 oraz opis Panelu Sterowania. |
DRIVE INCOMPATIBLE DOWNLOADING NOT POSSIBLE |
Wersje oprogramowania Panelu i ACS 600 nie pasują do siebie. Nie jest możliwe skopiowanie danych z Panelu do ACS 600.. |
Sprawdzić wersję oprogramowania (patrz grupa parametrów 33 Informacje). |
DRIVE IS RUNNING DOWNLOADING NOT POSSIBLE |
Pobieranie nie jest możliwe podczas biegu silnika. |
Zatrzymać silnik i wykonać pobieranie. |
NO FREE ID NUMBERS ID NUMBER SETTING NOT POSSIBLE |
Łącze Panelu zawiera już 31 stacji (sterowników). |
Odłączyć inną stację (sterownik) od łącza aby zwolnić numer identyfikacyjny. |
NO COMMUNICATION (X) |
W łączu Panelu została wykryta awaria okablowania lub awaria sprzętowa. (4) = Typ panelu nie jest kompatybilny z wersją programu aplikacyjnego napędu. Panel CDP 312 nie komunikuje się ze Standardowym Programem Aplikacyjnym (ACS) w wersji 3.x lub wcześniejszej. Z kolei panel CDP 311 nie komunikuje się ze Standardowym Programem Aplikacyjnym (ACS) w wersji 5.x lub późniejszej. |
Sprawdzić połączenia łącza Panelu. Wcisnąć klawisz RESET Resetowanie Panelu może potrwać do pół minuty, należy poczekać. Sprawdzić typ Panelu i wersję programu aplikacyjnego napędu. Typ Panelu jest wybity na jego pokrywie. Wersja programu aplikacyjnego napędu jest zapisana w postaci parametru 33.02 APPL SW VERSION. |