BŁĄD | OPIS | ZALECENIA |
oc | przeciążenie prądowe |
1) sprawdzić, czy moc silnika odpowiada mocy wyjściowej falownika 2) sprawdzić połączenia falownik-silnik ze względu na zwarcie 3) wydłużyć czas przyspieszania 1-09, 1-11 4) sprawdzić, czy nie występuje nadmierne przeciążenie silnika 5) jeśli po usunięciu nieprawidłowości nadal wskazywany jest błąd - skontaktować się z serwisem |
ou | za wysokie napięcie |
1) sprawdzić zgodność napięcia zasilania falownika z napięciem sieci 2) sprawdzić możliwe wahnięcia napięcia w sieci 3) przy hamowaniu dynamicznym wydłużyć czas opóźniania lub zamontować dodatkowy opornik 4) sprawdzić, czy moc hamowania nie przekracza wartości dopuszczalnych |
oH | przegrzanie falownika |
1) sprawdzić temperaturę otoczenia falownika 2) sprawdzić przepływ powietrza przez elementy chłodzące 3) sprawdzić, czy otwory wentylacyjne nie są przesłonięte lub zabrudzone 4) oczyścić i ułatwić przepływ powietrza |
Lu | zbyt niskie napięcie | 1) sprawdzić napięcie sieci zasilającej |
oL |
zbyt wysoki prąd wyjściowy Uwaga:dopuszczalne przekroczenie prądu znamionowego 150% przez 60 s. |
1) sprawdzić przeciążenie silnika 2) zredukować kompensacje momentu 7-02 3) zastosować falownik o większej mocy |
oL1 | wewnętrzne elektroniczne przeciążenie |
1) sprawdzić przeciążenie silnika 2) sprawdzić ustawienia termicznego przeciążenia 3) zastosować większy silnik 4) zmniejszyć prąd do wartości prądu znamionowego 7-00 |
oL2 | przeciążenie silnika |
1) zmniejszyć obciążenie silnika 2) dostosować przeciążenie do wartości znamionowych silnika 3) sprawdzić parametry 6-03 do 6-05 |
ocA |
przeciążenie prądowe przy przyspieszaniu 1) zwarcie na wyjściu silnika 2) za wysokie podbicie momentu 3) zbyt krótki czas przyspieszania 4) za mała moc wyjściowa falownika |
1) sprawdzić izolacje przewodów silnika 2) zmniejszyć podbicie momentu 7-02 3) wydłużyć czas przyspieszania 4) zastosować falownik o większej mocy |
ocd |
przeciążenie prądowe przy opóźnianiu 1) zwarcie na wyjściu silnika 2) zbyt krótki czas opóźniania 3) za mała moc wyjściowa falownika |
1) sprawdzić izolacje przewodów silnika 2) wydłużyć czas opóźniania 3) zastosować falownik o większej mocy |
ocn |
przeciążenie prądowe przy stałej pracy 1) zwarcie na wyjściu silnika 2) nagły przyrost obciążenia silnika 3) za mała moc wyjściowa falownika |
1) sprawdzić izolacje przewodów silnika 2) sprawdzić czy silnik nie jest zablokowany 3) zastosować falownik o większej mocy |
EF | błąd zewnętrzny | przy zadziałaniu zewnętrznego sygnału błędu wyjście falownka zostaje zablokowane |
cF1 | nie można programować wewnętrznej pamięci |
1) wyłączyć zasilanie 2) sprawdzić, czy napięcie zasilania zgodne jest ze znamionowym falownika 3) włączyć ponownie falownik |
cF2 | nie można odczytać wewnętrznej pamięci |
1) sprawdzić połączenia pomiędzy zaciskami sterującymi i między zasilającymi 2) zresetować falownik na ustawienia fabryczne |
cF3 | błąd w wewnętrznym połączenia falownika |
1) wyłączyć zasilanie 2) sprawdzić, czy napięcie zasilania zgodne jest ze znamionowym falownika 3) włączyć ponownie falownik |
HPF | uszkodzenie sprzętowe | skontaktować się z serwisem |
codE | uszkodzenie oprogramowanie | skontaktować się z serwisem |
cFA | błąd automatycznego przyspieszania/opóźniania | nie używać funkcji automatycznego przyspieszania/opóźniania |
GF | błąd zwarcia |
1) sprawdzić moduł mocy IGBT 2) sprawdzić prawidłowość izolacji przewodów i zacisków wyjściowych |
cE1 | błąd komunikacji |
1) sprawdzić połączenie falownik-komputer 2) sprawdzić poprawność parametrów komunikacji |
bb | zewnętrzny base block (bb) |
1) przy podaniu sygnału bb na wejście cyfrowe wyjście falownka zostaje zablokowane 2) deaktywacja wejścia to ponowna praca falownika |