FUNKCJE OCHRONNE (Informacja o samoczynnych wyłaczeniach) |
Wyświetlacz |
Opis |
Środki zaradcze |
OC1 |
Przeciążenie prądowe podczas przyśpieszenia |
1. Zwiększać czas przyspieszania (ACC) 2. Zwiększyć lub zmniejszyć poziom zwiększania momentu obrotowego (ub). |
OC2 |
Przeciążenie prądowe podczas hamowania |
1. Zwiększyć czas hamowania (opóźniania) (dEC) |
OC3 |
Przeciążenie prądowe przy stałej prędkości obrotowej |
1. Zmniejszyć odchylenie warunków obciążenia |
OCA |
Zwarcie fazowe |
1. Nienormalna praca obwodu głównego. Zgłosić falownik do naprawy agentowi. |
OCL |
Zwarcie po stronie obciążenia (kontrola zacisku wyjściowego) amoczynne wyłączenie podczas rozruchu |
1. Nieprawidłowa izolacja silnika lub obwodu głównego. Sprawdzić połączenia i izolacje. Jeżeli p. 1 i 2 są prawidłowe mogą być uszkodzone elementy obwodu głównego. Zgłosić falownik do naprawy agentowi. |
OP2 |
Przepięcie podczas opóźniania |
1. Zwiększyć czas hamowania (dEC) |
OP3 |
Przepięcie |
1. Sprawdzić napięcie zasilania. 2. Sprawdzić czy zasilanie jest włączone i wyłączane często. 3. Sprawdzić czy nie przepływa przez obciążenie natychmiastowo nadmierny prąd. |
IIOFF |
Zbyt niskie napięcie zasilania obwodu sterującego |
1.Zbyt niskie napięcie zasilania. 2. Sprawdzić warunki zasilania oraz oprzewodowanie wejściowe. |
OLI |
Przeciążenie falownika |
1. Zbyt duże obciążenie. Zmniejszyć je. |
OL2 |
Wyłączenie samoczynne silnika z powodu przeciążenia |
Niewłaściwa ch-ka V/f lub poziom wzrostu momentu obrotowego. Sprawdzić czy silnik o znamionowej częstotliwości 50 Hz pracuje bądź nie przy podst. Częstotliwości 60 Hz. Zwiększyć lub zmniejszyć poziom wzrostu momentu obrot. 3. Zwiększyć parametry znamionowe falownika. |
OH |
Przegrzanie |
1. Sprawdzić czy w otoczeniu nie panuje zbyt wysoka temperatura. Jeżeli tak usunąć uszczelkę z górnej pokrywy falownika. |
E |
Zatrzymanie awaryjne |
1. Zatrzymana praca na panelu sterującym podczas pracy zdalnej lub automatycznej. |
EOFF |
Kontrola wskazania potwierdzenia zatrzymania awaryjnego |
1. Zatrzymana praca na panelu sterującym podczas pracy zdalnej lub automatycznej. Zatrzymać pracę w stanie awaryjnym przez podwójne naciśnięcie przycisku STOP. Aby skasować zatrzymanie awaryjne przycisnąć jakiś inny przycisk. |
EEPI |
Błąd EEPROM |
1. Wyłączyć i ponownie załączyć zasilanie falownika. 2. Jeżeli błąd powtarza się niezbędna jest naprawa. |
Err.1 |
Błąd sygnału nastawienia częstotliwości |
1. Parametry sygnałów nastawienia częstotliwości punktu 1 i punktu 2 są zbyt blisko siebie. Ponownie nastawić te sygnały aby punkty 1 i 2 były oddalone od siebie. |
Err.2 |
Uszkodzenie pamięci RAM |
1. Niezbędna jest naprawa. Powiadomić agenta. |
Err.3 |
Błąd pamięci ROM |
1. Niezbędna jest naprawa. Powiadomić agenta. |
Err.4 |
Błąd jednostki centralnej |
1. Niezbędna jest naprawa. Powiadomić agenta. |
Err.5 |
Błąd komunikacji |
1. Sprawdzić połączenia oraz sprzęt komunikacyjny. |
C |
Ostrzeżenie o zapobieganiu utknięciu |
1. Zwiększyć czas przyspieszania (ACC). 2. Zwiększyć lub zmniejszyć poziom wzrostu momentu obrotowego. |
P |
Ostrzeżenie (alarm) o przekroczeniu napięcia |
1. Zwiększyć czas opóźniania (dEC) |
L |
Ostrzeżenie o przeciążeniu |
1. Nadmierne obciążenie. Zmniej szyć j e. 2. Zwiększyć wartości znamionowe falownika. |
HI LO |
Ostrzeżenie o osiągnięciu wartości nastawy (Komunikat błędu i dane są wyświetlane dwukrotnie każdy na przemian |
1. Znaleziono nieprawidłowo nastawioną wartość podczas zapisu lub odczytu danych. Sprawdzić wartość nastawioną a następnie zerować nieprawidłowe dane. |
Wyswietlane sa wyłacznie POFF, Errl i ostrzeżenia. Falownik nie przełacza sie. |