Forum falowników

 www.falowniki.info

I. Silnik nie uruchamia się.
• Sprawdzić nastawę Par. O "Forsowanie momentu", gdy wybrany jest tryb V/f. (Patrz rozdział 6.3.1.)
• Sprawdzić obwody główne.
- Sprawdzić, że napięcie zasilania jest podłączone prawidłowo (na przykład odczytać z panelu operacyjnego).
- Sprawdzić prawidłowość podłączenia silnika.
- Sprawdzić, że między zaciskami P/+-P1 jest podłączony mostek.
• Sprawdzić stan sygnałów wejść.
- Sprawdzić, czy załączony jest sygnał startu.
- Sprawdzić, że sygnały start obrotu do przodu i start obrotu do tyłu nie są załączone jednocześnie.
- Sprawdzić, że zadana częstotliwość nie jest równa 0. (Gdy częstotliwość zadana wynosi 0 Hz i załączony jest sygnał startu, miga dioda LED RUN na panelu operacyjnym.)
- Sprawdzić, czy załączony jest sygnał AU, gdy sygnał zacisku 4 jest użyty do zadawania częstotliwości.
- Sprawdzić, czy załączony sygnał odcięcia wyjścia (MRS) lub sygnał resetu (RES).
- Sprawdzić, czy mostek wyboru logi wejść sink/source jest zamocowany prawidłowo.
• Sprawdzić ustawieni a parametrów.
- Sprawdzić nastawę Par. 78 "Blokada kierunku obrotów silnika'.
- Sprawdzić, że wybrany jest prawidłowy tryb sterowania (Par, 79).
- Sprawdzić ustawienie parametrów kalibracji wejścia analogowego (przesunięcie zera i wzmocnienie od C2 do C7).
- Sprawdzić, że nastawa Par. 13 "Częstotliwość startowa" nie jest większa od częstotliwości zadanej.
- Sprawdzić, że wartości zadane częstotliwości (na przykład wartości wstępnie zaprogramowanych prędkości) nie są zerowe.
- Sprawdzić, że nastawa Par. 1 .Częstotliwość maksymalna" nie jest równa 0.
- Sprawdzić, że nastawa Par. 1S "Częstotliwość trybu Jog" nie jest niższa niż wartość w Par. 13 .Częstotliwość startowa".
- Sprawdzić, że wybrane jest prawidłowe źródło komend sterujących (Par. 550 i Par. 551 są ustawione prawidłowo). (Przykład: zapis z panelu operacyjnego jest zabroniony w trakcie komunikacji USB).
• Sprawdzenie obciążenia.
- Sprawdzić, czy przetwornica nie jest zbyt mocno obciążona.
- Sprawdzić, że wałek silnika nie jest zablokowany.
• Sprawdzić, że na panelu operacyjnym nie jest wyświetlany alarm (na przykład E.OC1).

II. Nienormalny hałas w czasie pracy silnika
• Generowany jest hałas, inny niż metaliczny dźwięk częstotliwości nośnej.
- Wybrać trybMiękka PWM, by zmienić dźwięksilnika na bardziej delikatny (fabrycznie używana jest nastawa Par. 72 "Częstotliwość nośna PWM "). Dostroić wartość Par. 72 "PWM Częstotliwość nośna*, aby zmienić dźwięk pracy silnika.
- Sprawdzić, czy nie ma luzów mechanicznych.
- Skontaktować się z przedstawicielem producenta.

III. Silnik przegrzewa się.
• Czy wentylator silni ka dzi ała prawidłowo? (sprawdzić, czy nie jest zabrudzony.)
• Sprawdzić, czy przetwornica nie jest zbyt mocno obciążona. Zmniejszyć obciążenie.
• Sprawdzić równomierność napięć wyjściowych przetwornicy (U. V, W).
• Sprawdzić, że nastawa Par. 0 "Forsowanie momentu" jest prawidłowa.
• Jaki jest zastosowany typ silnika? Sprawdzić nastawę parametru 71 "Typ silnika".
• Gdy używany jest silnik innego producenta należy wykonać autostrojenie offline.

IV. Silnik obraca się w odwrotnym kierunku.
• Sprawdzić kolejność podłączenia faz silnika U. V i W.
• Sprawdzić, że sygnały startu (do przodu, do tyłu) są podłączone prawidłowo. (Patrz rozdział 6.10.4.)
• Sprawdzić, że nastawa Par. 40 „Wybór kierunku obrotów przy uruchamianiu przyciskiem RUN" jest prawidłowa.

V. Prędkość silnika różni się znacznie od prędkości zadanej
• Sprawdzić, że sygnał zadawania częstotliwości ma prawidłową wartość. (Zmierzyć poziom sygnału wejścia.)
• Sprawdzić, że nastawy Par. 1, Par. 2. Par. 19. Par. 245, parametrów kalibracji Par. 125, Par. 126, C2 do C7 są prawidłowe.
• Sprawdzić, że przewody sygnałów zadawania częstotliwości nie są poddane działaniu zakłóceń elektrycznych. (Używać przewody ekranowane).
• Sprawdzić, czy przetwornica nie jest zbyt mocno obciążona. (Można odczytać wartość prądu wyjściowego z panelu operacyjnego).
• Sprawdzić, że nastawy Par. 31 do 36 (częstotliwości przeskakiwane) są prawidłowe.

VI. Przyśpieszenie/hamowanie nie jest płynne
• Sprawdzić, czy nastawy czasu przyśpieszenia i czasu hamowania nie są zbyt małe.
• Sprawdzić, czy przetwornica nie jest zbyt mocno obciążona.
• Sprawdzić, czy nastawa forsowania momentu (Par. 0. Par. 46) nie jest zbyt wysoka i nie jest aktywowana funkcja zabezpieczenia przed utykaniem.

VII.
Zbyt duża wartość prądu silnika.
• Sprawdzić, czy przetwornica nie jest zbyt mocno obciążona.
• Sprawdzić, że nastawa Par. 0 „Forsowanie momentu" jest prawidłowa.
• Sprawdzić, że nastawa Par. 3 „Częstotliwość bazowa" jest prawidłowa.
• Sprawdzić, że nastawa Par. 14 „Wybór charakterystyki obciążeni a" jest prawidłowa.
• Sprawdzić, że nastawa Par. 19 „Napięcie częstotliwości bazowej" jest prawidłowa.

VIII. Prędkość nie wzrasta
• Sprawdzić, że ustawienie częstotliwości maksymalnej jest prawidłowe (Par. 1). (Gdy silnik ma pracować przy prędkościach 120 Hz lub więcej, należy ustawić wartość Par. 18 „Maksymalna częstotliwość pracy przy dużej prędkości",) (Patrz rozdział 6.4.1.)
• Sprawdzić, czy przetwornica nie jest zbyt mocno obciążona. (w niektórych aplikacjach w zimie obciążenie może zwiększyć się.)
• Sprawdzić, czy nastawa forsowania momentu (Par. 0, Par. 46) nie jest zbyt wysoka i nie jest aktywowana funkcja zabezpieczenia przed utykaniem.
• Sprawdzić, że przez przypadek między zaciski P/+-P1 lub Pl-PR nie został podłączony rezystor hamowania.

IX. Prędkość zmienia się podczas pracy
Gdy aktywna jest kompensacja poślizgu przy zaawansowanym lub ogólnym trybie sterowania wektorem strumienia pola magnetycznego, przy zmiennym obciążeniu występują zmiany częstotliwości wyjściowej do 2 Hz. To jest normalne działanie i nie jest to nieprawidłowością.
• Sprawdzenie obciążenia
- Sprawdzić, że obciążenie nie zmienia się.
• Sprawdzić sygnały wejść.
- Sprawdzić, że zadana częstotliwość nie zmienia się.
- Sprawdzić, że zakłócenia nie wpływają na sygnał zadawania częstotliwości. Uaktywnić filtrację sygnału wejścia analogowego (Par. 74 „Stała czasowa filtrowania wejścia analogowego!.
- Sprawdzić, czy nie występują nieprawidłowości związane z przepływem prądu upływu, gdy do wejścia przetwornicy podłączonyjest sygnałz wyjścia tranzystorowego. (Patrz strona 3-16.)
• Inne
- Sprawdzić, że długość przewodów nie jest zbyt długa dla trybu V/f.
- Zmienić wartość Par. 19 "Napiecieczęstotliwości bazowej" (ookoło 3 %), gdy wybranyjest tryb Wf.
- Sprawdzić, czy nastawy parametrów 80 „Moc silnika" i Par. 81 "Liczba biegunów" są prawidłowe w stosunku do mocy przetwornicy, i że w przypadku sterowania wektorowego moc silnika jest prawidłowa.
- Sprawdzić, że przy sterowaniu wektorowym długość przewodów nie przekracza 30 m. Wykonać autostrojenie offline.

X.Tryb sterowania nie jest zmieniany prawidłowo
Gdy tryb sterowania nie jest zmieniany prawidłowo, należy sprawdzić poniższe:
• Zewnętrzne sygnały wejść
- Sprawdzić, że sygnały STF i STR są wyłączone. Gdy choć jeden z nich jest załączony, nie można zmienić trybu sterowania.
• Parametr
- Sprawdzić nastawę Par. 79.
Gdy w Par. 79: Wybór trybu sterowania" jest wpisane "0" (wartość domyślna), po załączeniu zasilania załączany jest tryb zewnętrzny. Aby wybrać tryb PU należy nacisnąć przycisk PU/EXT na panelu operacyjnym (przycisk PU programatora (FR-PU04/FR-PU07)). Przy nastawach 1 do 4,6,7 wybór trybu sterowania jest odpowiednio ograniczony.
- Sprawdzić, że wybrane jest prawidłowe źródło komend sterujących (Par. 550 i Par. 551).
(Przykład: zapis z panelu operacyjnego jest zabroniony w trakcie komunikacji USB).

XI. Nie działa panel operacyjny
• Sprawdzić prawidłowość połączeń elektrycznych i instalacji.
• Upewnić się, że wtyczka jest podłączona prawidłowo między zaciski P-Pl.

XII. Nie można zapisać wartości parametrów
• Upewnić się, że przetwornica nie jest wystartowana (sygnały STF lub STR nie są załączone).
• Należy upewnić się, że nie jest wybrany tryb sterowania zewnętrzny.
• Sprawdzić nastawę Par. 77 "Blokada zapisu parametrów".
• Sprawdzić nastawę Par. 161 „Blokada zadawania częstotliwości/przycisków panelu operacyjnego".
• Sprawdzić, że wybrane jest prawidłowe źródło komend sterujących (Par. 550 i Par. 551). (Przykład: zapis z panelu operacyjnego jest zabroniony w trakcie komunikacji USB).
 


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl