Porównywarka falowników

Forum falowników

 www.falowniki.info

Grupa Bunge jest jednym z największych na świecie przetwórców nasion oleistych i wiodącym producentem konfekcjonowanych olejów roślinnych. Posiada fabryki na pięciu kontynentach i prowadzi działalność w 450 zakładach produkcyjnych, zatrudniając ponad 25 tys. pracowników. W Polsce firma jest obecna od 15 lat i jest właścicielem Zakładów Tłuszczowych „Kruszwica" SA - największego w kraju i należącego do największych w Europie Środkowej przetwórcy nasion oleistych i producenta tłuszczów roślinnych. W związku z dynamicznym rozwojem oraz potrzebą zwiększenia mocy przerobowych Grupa podjęła decyzję o budowie od podstaw na nabrzeżu portowym w Świnoujściu nowoczesnej bazy przeładunkowej, która ma służyć do transportu sypkich materiałów spożywczych. Całość instalacji odpowiedzialnej za załadunek oraz rozładunek towarów ze statków oparta została o rozwiązania firmy NORD - wiodącego producenta technologii napędowej dla rozwiązań mechanicznych i elektronicznych.

Zakłady produkujące oraz przetwarzające żywność muszą spełniać wygórowane standardy higieny oraz bezpieczeństwa, tak aby móc zagwarantować najwyższą jakość swoich wyrobów. Od wielu lat Grupa Bunge, w której skład wchodzą Zakłady Tłuszczowe „Kruszwica" SA dokłada wszelkich starań, aby sprostać tym wymaganiom. Naturalną koleją rzeczy w momencie podjęcia decyzji o rozwoju bazy przeładunkowej było ogłoszenie przetargu na dostarczyciela rozwiązań z tego segmentu. Po wieloetapowej procedurze dostawcą sprzętu przeładunkowego została firma Cimbria Dania, a montaż wykonywany był przez firmę Buttimer.

W ramach projektu zaplanowano zainstalowanie przenośników taśmowych, podnośników kubełkowych, przenośników zgrzebłowych oraz kruszarek. Jednym z najważniejszych elementów każdego z tych urządzeń jest napęd, którego wybór, szczególnie podczas pracy w trudnych warunkach środowiskowych, które niewątpliwie występują na nabrzeżu, stanowi szczególnie istotną kwestię. Najważniejszymi z punktu widzenia inwestora kryteriami wyboru dostawcy napędów były unifikacja, cena, dostępność serwisu oraz szkolenia służb technicznych. Firma NORD, która od wielu lat jest obecna na polskim rynku i która posiada rozległą siatkę dystrybutorów oraz profesjonalne wsparcie techniczne, najlepiej sprostała tym wymaganiom i dostarczyła swoje rozwiązania do realizacji projektu. Dodatkowymi powodami, dla których zdecydowano się na wybór tego właśnie producenta, były bezawaryjność i żywotność napędów NORD, które potwierdziły to pracą od co najmniej 10 lat w innych zakładach Bunge na całym świecie. Dużym atutem było również wypróbowane, dzięki zakładowi w Nowej Soli oraz lokalnym firmom serwisowym, znakomite działanie serwisu NORD w Polsce, który w krótkim czasie reagował na wszelkie potrzeby i żądania klienta. Nie bez znaczenia był fakt unifikacji napędów z innymi zakładami Bunge w Polsce (Kruszwica, Brzeg), co pozwoliło na szybsze opanowanie działania sprzętu i zmniejszenie kosztów napraw. Z punku widzenia utrzymania ruchu szkolenia techniczne dla kadry inżynierskiej i działu technicznego w zakresie budowy i eksploatacji oferowanych napędów, połączone z przedstawieniem możliwości zakładu produkcyjnego w Nowej Soli dla osób z działu technicznego i inwestycji firmy Bunge oraz Buttimer, udokumentowało potencjał techniczny i serwisowy, jakim dysponuje w Polsce firma NORD. W stosunku do innych złożonych ofert cena napędów NORD Drivesystems okazała się bardzo konkurencyjna, co ostatecznie przeważyło o decyzji wykorzystania tych właśnie urządzeń.

Proces instalacji sprzętu, ze względu na unikalność i nietypowość rozwiązań oraz konieczność zapewnienia niezawodności systemu, nie był łatwy i wymagał przestrzegania surowych norm. Większość napędów, jakie zostały tu zastosowane, to motoreduktory walcowo-stożkowe, wszystkie w wykonaniu przeciwwybuchowym (strefa pyłowa: 2D i 3D). Moce zainstalowanych silników wynosiły od 2,2 kW do 75 kW. W kilku przypadkach konieczne było zastosowanie nieszablonowo wykonanych średnic tulei drążonej, aby dostosować ją do wymiarów maszyny. Ważne było również, żeby dobrać rodzaj napędu w taki sposób, aby pracował on bezawaryjnie przez co najmniej kilka/kilkanaście lat. Wyzwaniem w tym zakresie były parametry klienta mówiące o okresie gwarancji, jak i trwałości obliczeniowej wszystkich węzłów łożyskowych nie mniejszych niż 30 tys. godz. Asortyment napędowy firmy NORD pozwolił na bezproblemowe rozwiązanie tej kwestii, a dzięki pomocy ze strony inżynierów wsparcia technicznego udało się spełnić wszelkie wymogi stawiane przez uwarunkowania technologiczne.

Na potrzeby wdrożonego systemu opracowano specjalną procedurę, której zadaniem było czuwanie nad poprawnością działania procesu oraz sprawdzanie stanu wykorzystywanego sprzętu. W aplikacjach tego typu ma to niebagatelne znaczenie, gdyż koszty generowane za każdą godzinę przestoju statku w porcie mogą być poważne. Ważne jest, aby mieć kompletne zaufanie do urządzeń wchodzących w skład systemu, znać ich średni czas bezawaryjnej pracy, a w razie wystąpienia awarii być w stanie usunąć ją w jak najkrótszym czasie. Wsparcie techniczne odgrywa tutaj najistotniejszą rolę, ponieważ pozwala zapewnić minimalny okres oczekiwania na rozwiązanie problemu. Doświadczenie wypracowane w ciągu lat współpracy z inżynierami wsparcia technicznego firmy NORD pozwala wystawić im najwyższą notę w tym zakresie.

Dużym wyzwaniem w trakcie realizacji projektu był montaż poszczególnych napędów, którego podjęła się firma Buttimer. Podczas realizacji zadania należało zwrócić szczególną uwagę na kwestie bezpiecznego składowania, transportu i posadowienia napędu w maszynie, sposobu mocowania reduktora na wale przenośnika, sposobu mocowania ramienia reakcyjnego, jak i sposobu podłączenia do instalacji elektrycznej. W każdej fazie realizacji obecny był inżynier wsparcia technicznego firmy NORD, doradzający, jak w najlepszy sposób zamontować napęd. Dzięki temu udało się uniknąć niepotrzebnych błędów oraz zaoszczędzić czas niezbędny do uruchomienia urządzeń.

W nabrzeżu portowym w Świnoujściu powstała „ścieżka" -ciąg technologiczny - urządzeń, dla których Bunge zakupiło dodatkowe (zapasowe) napędy lub części zamienne, które leżą w magazynach i mogą być natychmiast wykorzystane w momencie wystąpienia awarii. Do tej pory jednak nikt nie musiał korzystać z tej ewentualności. Magazyn zapasowy obejmuje tylko te nieliczne napędy i części zapasowe do nich, których dystrybutor nie ma w ciągłej sprzedaży. Pozostałe komponenty dostarczane są zawsze w krótkim czasie od zamówienia i nie ma potrzeby ich składowania.
Dynamiczny rozwój produkcji Zakładów Tłuszczowych „Kruszwica" SA wchodzących w skład Grupy Bunge, wymusił potrzebę zwiększenia dostaw surowca i tym samym rozbudowy terminalu nadbrzeżnego w porcie Świnoujście. W ramach inwestycji powstała nowoczesna instalacja przeładunkowa, spełniająca wszelkie wymogi bezpieczeństwa oraz niezawodności. Dzięki zastosowaniu rozwiązań sprzętowych firmy Getriebebau NORD udało się ograniczyć koszty i stworzyć doskonale funkcjonujący system, odporny na awarie i trudne warunki środowiskowe. Klient jest zadowolony z efektów końcowych działania układu i liczy na to, że inwestycja zwróci się w szybszym niż zakładano terminie.

NORD Napędy Sp. z o.o.

 


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl