Forum falowników

 www.falowniki.info

Informacje o błędach
W przypadku, gdy falownik zostanie awaryjnie zatrzymany, wyświetlana jest informacja o ewentualnej przyczynie błędu. Wtrybie monitorowania informacje o błędach są zapamiętywane
Kod błędu Numer funkcji komunikacji Opis
NERR (*) 0000 Brak błędu
O[1 0001 Przeciążenie prądowe podczas przyśpieszania.
O[2 0002 Przeciążenie prądowe podczas zwalniania.
O[3 0003 Przeciążenie prądowe podczas pracy ze stałą prędkością.
O[L 0004 Przeciążenie prądowe podczas startu spowodowane przeciążeniem silnika.
O[A 0005 Przeciążenie prądowe podczas startu spowodowane uszkodzeniem silnika.
EPKI 0008 Błąd fazy wejściowej lub uszkodzenie kondensatorów obwodu głównego
EPKO 0009 Błąd fazy wyjściowej
OPI 000A Przeciążenie napięciowe podczas przyśpieszania.
OP2 000B Przeciążenie napięciowe podczas zwalniania.
0P3 000C Przeciążenie napięciowe podczas pracy ze stałą prędkością.
0LI 000D Przeciążenie falownika.
OL2 000E Przeciążenie silnika.
OK 0010 Przegrzanie lub uszkodzenie czujnika temperatury.
E 0011 Zatrzymanie awaryjne.
EEPI 0012 Błąd 1 pamięci EEPROM (błąd zapisu(
EEP2 0013 Błąd 2 pamięci EEPROM (błąd inicjalizacji) lub wyłączenie zasilania podczas ustawiania parametru TYP
EEP3 0014 Błąd 3 pamięci EEPROM (błąd odczytu)
ERR2 0015 Błąd pamięci RAM.
ERR3 0016 Błąd pamięci ROM
ERR4 0017 Błąd mikroprocesora.
ERR5 0018 Błąd transmisji danych.
ERR7 001A Uszkodzenie czujnika prądu
ERR8 001B Błąd sieci
U[ 001D Błąd zbyt małego prądu
UPI 001E Za niskie napięcie w obwodzie głównym.
OT 0020 Błąd zbyt dużego momentu
EF2 0022 Zwarcie do ziemi.
O[1P 0025 Zbyt duży prąd płynący przez część składową podczas przyśpieszania.
O[2P 0026 Zbyt duży prąd płynący przez część składową podczas zwalniania.
O[3P 0027 Zbyt duży prąd płynący przez część składową podczas pracy ze stałą prędkością.
ETN1 0054 Błąd autotuningu
ETYP 0029 Błąd typu falownika
OK2 002E Sygnał przegrzania z urządzenia zewnętrznego
E-18 0032 Przewód doprowadzający sygnał analogowy do wejścia VIA rozłączony
E-19 0033 Błąd komunikacji pomiędzy procesorami
E-20 0034 Błąd sterowania V/F
E-21 0035 Błąd 2 CPU
S0UT 002F Zablokowanie silnika (tylko dla silników ze stałym magnesem)

Inne błędy
Problem Rozwiązanie
Silnik obraca się w przeciwnym kierunku • Zamień kolejność faz na zaciskach wyjś ciowych U, V i W.
• Zmień funkcje zacisków, do których doprowadzone są sygnały zmiany kierunku obrotów (praca naprzód/wstecz) z urządzenia zewnętrznego (patrz punkt 6.2).
• Zmień ustawienie parametru FR w trybie sterowania z panelu
Silnik się obraca, lecz prędkość zmienia się w nienaturalny sposób • Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika.
• Aktywna funkcja miękkiego utyku. Wyłącz funkcję miękkiego utyku (patrz punkt 5.12).
• Maksymalna częstotliwość FK i górna granica częstotliwości UL mają zbyt małe nastawy. Zwiększ nastawy FK i UL.
• Sygnał nastawy częstotliwości jest zbyt mały. Sprawdź sygnał nastawy częstotliwości, układ, połączenia itp.
• Sprawdź charakterystyki nastaw (nastawy punktu 1 i 2) sygnałów zadawania częstotliwości (patrz punkt 6.5).
•Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź czy działa funkcja zabezpieczająca przed utykiem, gdyż forsowanie momentu obrotowego jest zbyt duże. Ustaw odpowiednio forsowanie momentu rozruchowego VB oraz czas przyśpieszania A[[. (patrz punkty 5.11 i 5.1)
Silnik nie przyspiesza lub nie zwalnia łagodnie • Czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[) ma ustawioną za małą wartość. Zwiększ czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[)
Silnik pobiera zbyt duży prąd. • Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika.
• Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź, czy forsowanie momentu obrotowego nie jest zbyt duże (punkt 5.11).
Obroty silnika są większe lub mniejsze od nastawionych • Silnik ma nieprawidłowe napięcie znamionowe. Dobierz silnik z odpowiednim napięciem znamionowym.
• Napięcie na zaciskach silnika jest zbyt niskie. Sprawdź nastawę parametru VLV (napięcie dla częstotliwości podstawowej) (patrz punkt 6.12.5). Wymień przewody łączące falownik silnikiem na przewody o większym przekroju
• Błędnie dobrana przekładnia. Dobierz przekładnię poprawnie.
• Błędnie nastawiona częstotliwość wyjściowa. Ustaw częstotliwość poprawnie.
• Ustaw częstotliwość podstawową (patrz punkt 5.9)
Prędkość silnika zmienia się podczas pracy • Obciążenie jest zbyt duże lub zbyt małe. Zmniejsz wahania obciążenia
• Falownik lub silnik nie mają wystarczająco dużo mocy do pracy przy takim obciążeniu. Dobierz falownik lub silnik o odpowiednich parametrach znamionowych.
• Sprawdź czy zmienia się sygnał zadawania częstotliwości
• Jeżeli parametr PT = 3 sprawdź ustawienia sterowania wektorowego, warunki pracy itp. - patrz punkt 5.10
Nie można zmieniać nastaw parametrów • Jeżeli wartość parametru F700 (zakaz zmiany nastaw parametrów) jest ustawiona na 1 (zakaz zmiany parametrów), to nastawę należy zmienić na 0 (pozwolenie na zmianę parametrów).
• Z przyczyn bezpieczeństwa nastawy niektórych parametrów nie mogą być zmieniane podczas pracy falownika (patrz punkt 4.2.6)
Jeżeli zapomniałeś, które parametry zostały zresetowane • Można wyszukać wszystkie zresetowane parametry i zmienić ich nastawy (patrz punkt 4.2.3)
Jeżeli chcesz przywrócić wszystkim parametrom ich standardowe nastawy fabryczne • Można przywrócić wszystkim parametrom ich standardowe nastawy fabryczne (patrz punkt 4.2.7)


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl