status | przyczyna | sposób usunięcia | |
np. 50 0 | aktualna częstotliwość wyjściowa | napęd pracuje bez zakłóceń | |
OFF | stop (wyjścia U, V, W zablokowane) | sygnał LOW na zacisku 28 | ustawić zacisk 28 na HIGH |
Inh | Blokada (wyjścia U,V,W zablokowane) | Kontroler jest ustawiony dla łącza szeregowego (zobacz C01) lub zdalnej klawiatury | Zastartuj kontrolera przez łącze szeregowe lub zdalną klawiaturę |
StP | częstotliwość wyjściowa = 0 Hz (wyjścia U, V, W zablokowane) | Quickstop uaktywniony za pomocą wejścia cyfrowego lub łącza szeregowego | wyłączyć Quickstop |
FSt | Próba lotnego startu po błędzie | c42 = 2, 3 | |
br | aktywne hamowanie prądem stałym |
hamowanie prądem stałym uaktywnione: • za pomocą wejścia cyfrowego • automatycznie |
wyłączyć hamowanie prądem stałym • wejście cyfrowe = LOW • automatycznie, jeśli minął czas utrzymania c06 |
CL, FCL | osiągnięty graniczny prąd | przeciążenie które można wyregulować | automatycznie (patrz C22) |
LU | za niskie napięcie w obwodzie pośrednim | za niskie napięcie zasilania | sprawdzić napięcie zasilania |
dEC | za wysokie napięcie w obwodzie pośrednim przy zwalnianiu (ostrzeżenie) | za krótki czas zwalniania | automatycznie, jeśli za wysokie napięcie < 1 s, OU, jeśli za wysokie napięcie > 1 s |
nEd | brak dostępu do kodu | zmiana możliwa tylko przy zablokowanym regulatorze Off lub Inh | zacisk 28 = LOW lub zablokuj przez łącze szeregowe |
rC | klawiatura aktywna aktywna | Usiłowanie użycia przycisków na froncie kontrolera | Przyciski na froncie kontrolera są niedostępne gdy klawiatura jest aktywna |
usterka | przyczyna | sposób usunięcia* | |
Ad | Błąd konwertera A/D | Konieczna konsultacja z Lenze | |
bF | Identyfikacja błędu | Wartość C93 przechowana w EPM, brak połączenia z regulatorem |
• użyć EPM z ważnymi danymi • wprowadzić ustawienia Lenze |
cF | dane na EPM nie ważne | dane nieważne dla regulatora | |
CF | błąd wdanych | ||
GF | dane OEM nie ważne | ||
FI | usterka w EPM | brak EPM lub usterka | Odłączyć regulator od zasi ania i wymienić EPM |
CFG | wejścia cyfrowe nie jednoznacznie przyporządkowane | E1 ... E4 mają przyporządkowane takie same sygnały cyfrowe | Każdy sygnał cyfrowy należy użyć tylko jeden raz |
używać tylko „UP" lub „DOWN" | Do drugiego zacisku należy przyporządkować brakujący sygnał cyfrowy | ||
dF | błąd hamowania dynamicznego | Rezystory hamujące są przegrzane | Wydłużyć czas hamowania |
LC | Automatyczny start niedostępny | c42=0 | Na zacisku 28 zmiana sygnału LOW-HIGH |
Eer | zewnętrzna usterka | wejście cyfrowe „TRIP-Set" jest uaktywnione | Usunąć zewnętrzną usterkę |
F2,F0 | wewnętrzny błąd | Konieczna konsultacja z Lenze | |
FC3 | Błąd komunikacji | Brak połączenia z łączem szeregowym | Sprawdź połączenia łącza szeregowego |
FC5 | Błąd komunikacji | Brak połączenia z łączem szeregowym | Skontaktuj się z Lenze |
JF | Błąd zdalnej klawiatury | Zdalna klawiatura odłączona | Sprawdź połączenia w klawiaturze |
nld | Błąd identyfikacji napędu | Usiłowano skalibrować silnik przed ustawieniem C86...C91 | Należy ustawić C86...C91 przed kalibracja silnika |
OCI | zwarcie lub przeciążenie | zwarcie | należy znaleźć przyczynę zwarcia; skontrolować przewód silnikowy |
pojemnościowy prąd ładowania przewodu silnikowego za wysoki | zastosować krótszy/o mniejszej pojemności kabel silnikowy | ||
ustawiono za krótki czas przyspieszania (C12) |
• wydłużyć czas przyspieszania • sprawdzić prawidłowość doboru napędu |
||
uszkodzony przewód silnikowy | skontrolować okablowanie | ||
zwarcie międzyzwojowe w silniku | skontrolować silnik | ||
częste i zbyt długie przeciążenia | sprawdzić prawidłowość doboru napędu | ||
0C2 | Błąd doziemienia | faza silnika ma doziemienie | skontrolować silnik/przewód silnikowy |
pojemnościowy prąd ładowania przewodu silnikowego za wysoki | zastosować krótszy/o mniejszej pojemności kabel silnikowy | ||
0C6 | przeciążenie silnika (przeciążenie I2 x t) |
silnik przeciążony termicznie na skutek np.: • niedopuszczalnego prądu ciągłego • częste lub zbyt długie przyspieszanie |
• sprawdzić prawidłowość doboru napędu • skontrolować ustawienie c20 |
LPI | Brak fazy na silniku | Otwarty obwód wyjścia regulatora podczas trybu wektorowego (C14=4, 5) | Silnik musi być podłączony w trybie wektorowym Sprawdź silnik/przewód silnika |
OH | przekroczenie temperatury w regulatorze napędu | za ciepło wewnątrz regulatora napędu |
• zmniejszyć obciążenie regulatora napędu • polepszyć chłodzenie |
OU | za wysokie napięcie w obwodzie pośrednim | za wysokie napięcie zasilania | skontrolować napięcie zasi ania |
Zbyt krotki czas zwalniania lub silnik pracuje jako generator | wydłużyć czas zwalniania | ||
pełzające zwarcie po stronie silnika | skontrolować silnik/przewód silnikowy (odłączyć silnik od regulatora napędu) | ||
rF | Błąd lotnego restartu | Podczas próby restartu regulator nie był zdolny zsynchronizować się z silnikiem | skontrolować silnik / obciążenie |
rSt | błąd przy Auto-TRIP-Reset | ponad 8 komunikatów błędu w ciągu 10 minut | w zależności od komunikatu błędu |
SdS | Brak sygnału 4-20 mA | Sygnał 4-20 mA (zacisk 81) mniejszy niż 2 mA (C34=5) | Sprawdź sygnał/przewód |
SF | brak jednej fazy | faza odłączona | Sprawdź zasianie |
*Napęd można ponownie uruchomić po skasowaniu komunikatu błędu: patrz c70! |