Wyświetlacz |
Zakłócenie |
Przyczyna |
Usuwanie przyczyny |
— |
brak zakłócenia |
|
- |
CCr |
zakłócenie systemowe |
mocn e odd ziaływan ie zakłócające na przewody sterujące |
zamontować ekranowane przewody sterujące |
|
|
pętle uziemienia lub masy w okablowaniu |
dokonać okablowania PE kompatybilnego elektromagnetycznie (U 4-33) |
CEO |
błąd komunikacji |
zakłócenie przy przenoszeniu z poleceń sterujących przez interfejs automatyzacji X1 |
mocno włożyć lub przykręcić moduł automatyzacji |
CE1 |
błąd komunikacji w |
CAN..IN 1 objekt odbiera błędne dane lub komunikacja jest |
przewód na X4 sprawdzić |
|
obiekcie wejścia danych prxesowych CANJNJ |
przerwana |
sprawdzić nadajnik podwyższyć ew. czas kontroli w C0357/1 |
CE2 |
błąd komunikacji w |
CAN IN _2 objekt odbiera błędne dane lub komunikacja jest |
sprawdzić przewód na X4 |
|
obiekcie wejścia danych procesowych CAN_IN_2 |
przerwana |
sprawdzić nadajnik podwyższyć ew. czas kontroli w C 035 7/2 |
CE3 |
błąd komunikacji w obiekcie wejścia danych procesowych CAN_IN_3 |
CAN IN 3 objekt odbiera błędne dane lub die komunikacja jest przerwana |
sprawdzić przewód na X4 sprawdzić nadajnik podwyższyć ew. czas kontroli w C0357/3 |
CE4 |
stan BUS-OFF |
regulatornapędu otrzymał za dużo błędnych telegramów przez magistralę systemową X4 i odłączył się od magistrali |
sprawdzić okablowanie: sprawdzić zakończenie magistrali (jeśliwystępuje) sprawdzić ekranowanie przewodów sprawdzić połączenie PE sprawdzić obciążenie magistrali: zmniejszyć liczbę baud (uwzględnić długość przewodów) |
EEr |
zewnętrzne zakłócenie (TRIP-Set) |
cyfrowe wejście obłożone z fu nkcją TRIP-Set zostało uaktywnione |
sprawdzić zewnętrzny czujnik |
H05 |
wewnętrzne zakłócenie |
|
konieczna konsultacja z Len ze |
H07 |
nieprawidłowa część energetyczna |
przy inicjalizacji regulatora napędu rozpoznano nieprawidłowo część energ etyczną |
konieczna konsultacja z Len ze |
H10 |
awaria czujnika temperatury radiatora |
czujnik rozpoznający temperaturę radiatora melduje niezdefiniowane wartości |
konieczna konsultacja z Len ze |
H11 |
awaria czujnika temperatury wnętrza |
czujnik rozpoznający temperaturę wnętrza melduje niezdefiniowane wartości |
konieczna konsultacja z Len ze |
ID1 |
błąd przy identyfikacji silnika |
błędny pomiar charakterystyki zdecydowanie za mały silnik (P „ «: Pr fluaorn»oęduł |
sprawdzić przewody silnika dobrać większy silnik |
ID2 |
błąd przy identyfikacji silnika |
brak identyfikacji parametrów silnika |
wprowadzić dane z tabliczki znamionowej podłączonego si linka |
LP1 |
brak fazy silnika |
zabrakło fazy silnika przewodzącej prąd |
sprawdzić silnik; sprawdzić przewody zasilające |
|
|
granica prądu ustawiona za nisko |
przy pomocy C0599 ustawić wyższągranicznąwartość prądu |
|
|
kontrola ta n ie jest przeznaczona d la: • synchronicznych serwo motorów |
wyłączyć kontrolę przy pomocy C0597 = 3 |
|
|
• przy częstotliwościach polawirującego>480 Hz |
|
LU |
za niskie napięcie |
napięcie obwodu pośredniego niższe jak wartość ustawiona pod C0173 |
sprawdzić napięcie zasilające skontrolować moduł zasilający |
N |
przekroczona max. prędkość urządzenia (C0595) |
za duże aktywne obciążenie (np. przy podnoszeniu ciężarów) |
sprawdzić koncepcję napędu |
|
|
napęd nie jest sterowany pręd kością moment obrotowy jest za bardzo ograniczony |
ew. podwyższyć granicę momentu |
|
|
aktualna prędkość rozpoznawana jest nieprawidłowo. |
sprawdzić wybór czujnika (C0O25) sprawdzić danesilnika |
0C1 |
zwarcie |
zwarcie za wysoki pojemnościowy prąd ładowania w przewodzie silnika |
odnaleźć przyczynę zwaria; sprawdzić przewód zastosować krótszy lub o mniejszej pojemności przewód silnika |
0C2 |
doziemienie |
jedna z faz silnika ma doziemienie za wysoki pojemnościowy prąd ładowania w przewodzie silnika |
sprawdzić silnik: sprawdzić przewód zastosować krótszy lub o mniejszej pojemności przewód silnika |
0C3 |
TRIP z przeciążenia |
czasy rozbiegu plub hamowania ustawiono za krótkie (C0012.C0013) |
przedłużyć czasy rozruchu i hamowania |
za mała wartość dla parametru prądu V- (COO ?5) |
sprawdzić ustawienie |
0C5 |
przeciążenie I x t |
częste i za długie przyśpieszenia z przetężeniem stałe przeciążenie z I „ > 1.05x1^ |
sprawdzić koncepcję napięcia |
OH |
temperatura radiatora przekracza wartość na stale ustawioną w regulatorze napędu |
temperatura otoczenia Tu>40 °C lub50°C |
ochłodzić regulator napęd u i zapewnić lepszą wentylację sprawdzić temperaturę we wnętrzu rozdzielni |
mocno zanieczyszczony rad iator |
wyczyścić radiator |
nieprawidłowy sposób zabudowy |
zmienić sposób zabudowy |
OH3' |
temperatura silnika przekracza wartość ra stale ustawioną w regulatorze napędu |
silnik za gorący wskutek przekroczenia dopuszczalnych prądów lub częstych i za długich przyśpieszeń |
sprawdzić koncepcję silnika |
naX7 lubX8 niema przyłączonego PTC |
przyłączyć PTC lub wyłączyć kontrolę (C0583 = 3) |
OH4 |
temperatura radiatora przekracza wartość nastawioną pod C0122 |
temperatura otoczenia Tu>40 °C lub 50 "C |
ochłodzić regulator napędu i zapewnić lepszą wentylację sprawdzić temperaturę we wnętrzu rozdzielni |
mocno zanieczyszczony rad iator |
wyczyścić rad iator |
nieprawidłowy sposób zabudowy |
zmienić sposób zabudowy |
pod C0122 nastawiono za niską wartość |
wprowadzić wyższą wartość |
OH? ' |
temperatura silnika przekracza wartość na stale ustawioną w regulatorze napędu pod p0121 |
silnik za gorący wskutek przekroczenia dopuszczalnych prądów lub częstych i za długich przyśpieszeń |
sprawdzić koncepcję silnika |
naX7 lubX8 niema przyłączonego PTC |
przyłączyć PTC lub wyłączyć kontrole {COtM - 3 i |
pod C0121 ustawiono za niską wartość |
wprowadzić wyższąwartość |
OH8 |
PTC na zaciskach Tl. T2 melduje za wysoką temperaturę silnika |
silnik za gorący wskutek przekroczenia dopuszczalnych padów lub częstych i za długich przyśpieszeń |
sprawdzić koncepcję silnika |
zaciski T1, T2 nie obłożone |
przyłączyć PTC lub wyłącznik termiczny lub wyłączyć kontrolę (C0585 = 3) |
OU |
za wysokie napięcie |
za wysoka energia hamowania (napięcie obwodu pośredniego wyższe jak stwierdzone w C01 /3) |
zastosować hamulec zespolony lub moduł zasilający i moduł hamujący lub moduł sprzężenia zwrotnego |
PEr |
usterka programu |
stwierdzono błąd w przebiegu programu |
wysłać do firmy Lenze regulator napędu z zestawem parametrów (na dyskietce) |
PI |
błąd inicjalizacji |
przy transferze zestawu parametrów pomiędzy reg ula torami napędu stwierdzono błąd zestaw parametrów nie pasuje do regulatora napędu |
skorygować zestaw parametrów |
PRO PR1 PR2 PR3 PR4 |
błąd zestawu parametrów |
błąd przy ładowaniu zestawu parametrów UWAGA: • automatyczn ie ładuje się fabryczne ustawienie |
ustawić żądaną parametryzację i zachować pod C0003 przy PRO trzeba dodatkowo odłączyć zasilanie |
Sd3 |
awaria czujnika na X9/8 |
przewód przerwany wejście X9 PIN 8 nie obłożone |
sprawdzić przewód na przerwanie żyły obłożyć wejście X9 PIN 8 z 5 V lub wyłączyć kontrolę (C0587 = 3) |
Sd5 |
uszkodzony czujnik przewodności |
przewód ność na X6/1, X6/2 < 2 mA |
sprawdzić przewód na przerwanie żyły sprawdzić czujnik przewodności |
Sd6 |
awaria czujnika |
czujnik temeperatury silnika na X/ lub X8 melduje nie zdefiniowane wartości |
sprawdzić podłączenie przewodu zasilającego ew. kontrolę wyłączyć przy pomocy C0594 - 3 |